Sunday, April 18, 2010

majlis

salam.. pergh.. penat kut... nk handle satu majlis reunion makan malam palapes uthm.. dari tgh hari smpi ptng.. mlm bru leh makan.. walaupun tugas aku hanya semudah abc.. namun kepenatan terasa sebab x cukup tido jer.. hehehe... tepat jam 8 malam.. semua orang mula datang, berkumpul dan mula bersembang.. ape ntah nk dibualkan.. sudah tentu rindu lama x jumpe.. hahaha.. lama ape benda nyer.. bru 7 ke 8 bulan x bersama... ape la dieorng nie... dieorang la sgt.. padahal aku pun same je...

ok.. majlis da bermula.. mane pengerusi majlis nie.. lmbt btul pengerusi majlis nie.. geram je ati aku... pikir nk makan je nie.. la...rupa2 nye.. pengerusi xde lagi... dieorng bleh plak pilih aku.. siot je.. ape lagi.. tanpa skrip ditangan.. dengan aksi selamba dan spontan.. aku pun memulakan majlis.. cakap tergagap duk pikir ayat dalam kepala.. budak2 nie bleh pulak gelakan aku.. bengang je..

malu pun ade... tp ape bleh buat.. skrip xde.. terpaksa la aku berlakon tenang... bercakap dan menyampikan 2 3 patah pembukaan majlis..
abis je bacaan doa.. ucapan aku.. hadirin dijemput makan.. mane x sabar aku nyer.. makanan sedap kut..(nasi putih, tomyam, ikan 3 rasa, ikan masak lemon, udang celup tepung, sayur hailam, buah dan air buah) jgn dibayangkan.. kos pun mencecah seribu utk mkana malam seramai 50 orng je.. padahal x smpi pun 50.. tp 40 lebih la.. kira jadi la.. layan..

aku kena la mkn cepat2.. jap lg nk stndby jadi pengerusi... untuk ucapan jurulatih dan penyampaiaan hadiah... hadiah x gempak pulak.. 4 biji laptop.. pergh.. mmg hebat.. hahah
bis je majlis... sesi pengambaran jap... layan karoake dlu... yg mane nk pergi je la... sebab semua di sponsor... sebat je la budak2 nie.. tp aku ade lagi tugas.... x dpt la join.. aku kne jumpa jurulatih aku kerana x dpt dtng... die ade kat markas.. nk bg hadiah kat die je.... abis je.. aku pun balik umah.... solat jap... pastu tido.. walaupun jam bru 12.30 malam.. x pernah aku buat tido seawal itu..paling bangsat pun kul 3... zzz

2 comments: